Unutmayın siz onu bir gün bırakırsanız o sizi iki gün bırakır ! Flüt adına her türlü bilgi, materyal, soru ve isteklerinize cevap bulabileceksiniz. Saygılarımla müzikle kalın…

14 Mayıs 2015 Perşembe

FLÜT'E BAŞLARKEN

yan Flüt

FLÜT'E BAŞLARKEN...

          Öğrencilerime ilk dersimizde soruyorum “Neden Flüt?” Genelde aldığım cevap aynı hocam sesi çok güzel!... Evet güzel ama neden güzel!.. Hep söylerim flütün değil çalanın, onu icra edenin sesi güzel ve büyülü… O güzel ve büyülü sesi elde edene kadar, ne kadar komplike, bilinçli ve günlük saatlerce süren bir çalışma olduğu hakkında hiçbir fikri yok. Öncelikle Aklınızdaki sorunun cevabını zaten biliyorsunuz ki bloğumdasınız; Evet, herkes flüt çalabilir; Tabi ki siz de. Başlangıç yaşı 9 diye bilinse de fiziksel yapı ve görünüşe göre 8 de olabilir. Daha ileri yaşlarda da öğrenebilir miyim diye soranlara; öğrenmenin yaşı yoktur ;) Öyle sanıldığı gibi çok güçlü bir nefes ya da inanılmaz bir yeteneğinizin olmasına gerek yok. Ama özelikle başlangıç aşamasında, en azından ağızlıktan istenilen gürlükte, dolgun, tok ve kontrol edilebilen sesi elde edene kadar her şeyden önce SABIRLI olmanız, azimli olmanız, özenli davranmanız ve bu aşamada hiçbir karamsarlığa kapılmamanız kesinlikle ilk şartınız olmalı. Tabi ki bir enstrüman çalmaya karar verdikten sonra ilk yapmanız gereken ise kesinlikle o enstrümana sahip olmaktır. Yani flüt çalmak istiyorsanız hemen bir flüt edinmeniz gerekir. Emanet bir flütle ya da size ait olmayan bir flütle başlamanız hem sizin hem de flütün gerçek sahibi için sağlık ve temizlik açısından uygun olmayacaktır. Ayrıca her çalışmak istediğinizde elinizin altında olamayacak demektir. Flütünüzü aldınız peki şimdi ne olacak? Tabiki de kesinlikle profesyonel bir eğitimciden ders almanız gerekir. Çünkü ne de olsa motor beceri gerektiren bir klasik batı müziği enstrümanı var elinizde. Sıfırdan bir davranışı değiştirmek kolaydır ancak yanlış öğrenilmiş bir davranışı eğer birde bu motor bir davranışsa, değiştirmek son derece zor olur. Dolayısıyla profesyonel bir yardım almak sizin için yanlış şeyler öğrenmemek adına doğru bir karar olacaktır. Düzenli bir çalışma sizin için daha faydalı olacaktır, bir gün hiç çalışmayıp diğer gün 3-4 saat çalışmaktansa düzenli olarak her gün 1 saatlik bir çalışma size daha hızlı aşama kaydettirecektir. Unutmayın siz onu bir gün bırakırsanız o sizi iki gün bırakır;) Tüm bunların ışığında bloğumda flüt adına her türlü bilgi ve materyali bulabilecek, soru ve isteklerinize cevap bulabileceksiniz. Saygılarımla müzikle kalın…

14 yorum:

  1. Merhaba Bilal Bey.. Çok güzel bir blog olmuş, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, daha faydalı olabilmek için uğraşıyorum saygılar...

      Sil
  2. merhabalar efendim ben flüt çalmak istiyorum ve fiyatlar 200 liradan başlıyormuş, siz nasıl, ne fiyatta, hangi marka bir flüt almamı önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, öncelikle flüt çalmak istemenize çok sevindim fiyatlar konusunda flüt modelleri sekmesinden almak isteyebileceğin flüt için daha detaylı bilgiler edinebilirsin. Öncelikle flüt sahibi olmak araba almak gibi nekadar bütçen varsa o kadar iyi flütler alabilirsin. İlla ki benden bi model istiyor isen, maddi yönden seni zorlarmı bilemiyorum ama yamaha yfl 211 marka ve model flütü tavsiye edebilirim yaklaşık fiyatı 1600-1800 tl arasında daha uygun bir flüt almak istiyosan armstrong ve conductor'u düşünebilirsin. 200 tl ye flüt bulabileceğini sanmoyorum en düşük 400-500 tl ye bulabilirsin ama onları da yanında mutlaka flütten anlayan biriyle gidip yerinde denettirip de almanı öneririm. Bana ulaşırsan bu konuda ben de sana yardımcı olabilirim. Şimdiden kolay gelsin müzikle kal ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, pek öyle yamaha alacak kadar bütçem yok ki eger çalamazsam elimde kalamayacak kadar pahalı.yani armstrong veya conductor alırsam ilerleme kaydedemez miyim? nedir bu yamaha yı bu kadar harika yapan? ☺ bi kaç yazı okudum başlarken o kadar pahalı flütlere yönelmeyin diyorlar (vazgeçen çok oluyormuş) yardımcı olursanız çok iyi olur....

      Sil
    2. Siz okuduğunuz her yazıya fazla önem vermeyin derim, özellikle müzikte çaldığınız enstrüman ne kadar iyi ve kaliteliyse çalarken o kadar keyif alır daha güzel tonalite yakalarsın dolayısıyla çalarken güdülenip çalışmaktan keyif alırsın yani iyi marka bir flütle başlamak daha iyi tabi vazgeçme ihtimaliniz olmasın çünkü bir enstrüman çalmak zor, meşakkatli ve emek isteyen bir süreç daha başlamadan bırakmayı düşünmemek lazım ve tüm bunları bilerek kararlı başlamak lazım. Armstrong ve conductor ile başlamak da tabi ki ilerleme kaydettirir bu konularda herkesin söylemlerine kulak asma sadece tavsiyem conductor ve armstrong flüt alırken mutlaka yanında teknik olarak anlayan ve flüt çalan biriyle gidip denettirerek alman ;)

      Sil
    3. peki teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Rica ederim nerde yaşadığını bilmiyorum ama eğer flüt almak gibi bir niyetin varsa yardımcı olabilirim burdan msj atman yeterli ;)

    YanıtlaSil
  5. maillerinize bakarsanız çok sevinirim efendim.

    YanıtlaSil
  6. Her zaman kontrol ederim maillerimi ama bişi yok. alcholbeer@gmail.com buna gönderebilirsin...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar ben flüt çalmayı çok istiyorum daha önce de hiç çalmadım kendime almayı düşünüyorum ama 700 lira gibi bi limitim var bana ne tür markalar önerebilirsiniz genelde john packer öneriliyorda....siz ne dersiniz

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, 700 tl ye john packer olabilir bende tavsiye edebilirim ya da armstrog, jupiter ve selmer de önerebilirim ya da limiti 800-900 tl çekebilirseniz ikinci el yamaha YFL-211 de düşünülebilir tabi ikinci el için anlayan birinin deneyip onay vermesi önemli ;)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Benim kuzım 6 yaşında ve yan flüt çalmak istiyor. Bunun için çok mutluyum ama yaşı küçük. Ne yapmalıyum? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alya hanım merhabalar bu yaşta flüt çalmak istemesi çok güzel ama bunda sizin katkınızı küçümsememek lazım kutlarım sizi :) Bu yaştaki çocukların çalabilmesi için özel flütler var bana ulaşırsanız size yardımcı olmaya çalışırım saygılar...

      Sil

Copyright © Flüt'e dair herşey... | Powered by Blogger

Design by |Anders Noren Blogger Theme by NewBloggerThemes.com