Unutmayın siz onu bir gün bırakırsanız o sizi iki gün bırakır ! Flüt adına her türlü bilgi, materyal, soru ve isteklerinize cevap bulabileceksiniz. Saygılarımla müzikle kalın…

31 Mayıs 2015 Pazar

MÜZİKTE NÜANS İŞARETLERİ

NÜANS

          Bir müzik parçasında ya da eserinde, anlamı derinleştirmek, duyguyu daha iyi anlatabilmek ve yorumlamak için notaların çeşitli gürlük derecelerine "Nüans (Ayrıntı)" denir. Nasıl ki konuşma dilinde, neşeli ve üzüntülü duygularımızı anlatırken, anlatım biçimi normal konuşmadaki anlatımdan farklı ise, müzikte de notalarla anlatılan tüm duyguların bir anlatım değişikliği vardır. Bunu anlatabilmek için, çalıcının eserin ruhunu bilmesi, içtenlikle hissetmesi gerekir. Bir eser ne kadar güzel yazılmış olsa da, eseri içtenlikle hissetmeyen bir sanatçının bize hissettireceği duygu, anlamdan ve amaçtan uzak olur. Müzikte sanatçıya düşen en önemli görevlerden birincisi, anlatım gücüne sahip olmasıdır. Teknik olarak ne kadar iyi olursa olsun, anlatım gücü zayıf olan bir sanatçının, teknik çalıştan dolayı toplayacağı beğeni yayvan olur. Bir eserin anlamı ile birlikte verilmesi için gerekli olan, sanatçının, teknik ve anlatım ile birlikte sanatın bütün kavramlarını gücünde toplaması, gereklidir ve zorunludur. Nüans, müzik cümlelerinin ve motiflerinin güçlü ya da hafif duyulmasını belirten işaretlerdir. Bu işaretler de aşağıdaki gibidir.



Nüans
Nüans İşaretleri

2 yorum:

Copyright © Flüt'e dair herşey... | Powered by Blogger

Design by |Anders Noren Blogger Theme by NewBloggerThemes.com